Tankar om förlossning

Stod och tänke för mig själv när jag borstade tänderna att ”fasen vad fint jag mår, tröttheten är borta och illamåendet och spyorna likaså”. Och vips så kom den grillade laxen upp från magen.
Andra tankar jag har är hur fan jag ska klara av en förlossning. Jag förtränger tanken på att lillflingan ska ut. Skulle jag tänka på det mer än 3 sekunder skulle jag få panik. Men ut ska den. Och jag tänker istället på hur jäkla najs det ska bli med lustgasrus och undrar om jag ska bli lika sugen på att feströka som förra gången när jag ligger där i förlossningssängen. ”Kan man få en cigg på det här” sluddrade jag sist för att i nästa sekund förvirrad undra vad Stefan Mälquist gjorde i rummet.

Nu orkar jag inte fundera mer på det här. Den där förlossningsplanen får vänta ett tag.

Å hujedamej…

 

Explore posts in the same categories: Dagbok

One Comment på “Tankar om förlossning”

  1. Linda Says:

    Ha ha! Ja det där ruset och massa synvillor var ju lite lustigt. Varje gång jag fårde dit masken på nytt så hörde jag Super Mario-låten och funderade varför de hade tillsatt just den melodin i masken.

    Det kommer gå galant! Ut kommer bebis på ett eller annat vis 😉 Tur är väl det!


Kommentera

