Traderaråd någon?

Det känns som att jag är den enda som aldrig sålt eller köpt något på Tradera. Åtminstone den enda småbarnsmamman. Nu drunknar vi i barnkläder här hemma så nu ska jag ta tag i utrensningen och mitt Traderakonto. Men det verkar ju så förbenat komplicerat. (Fast egentligen blir jag nog mest uppstressad eftersom det tar sån tid). Ska man köpa påsar och kartonger för elva miljoner kronor för att skicka saker man säljer för 20 spänn? Brukar ni sälja plagg för plagg eller plocka ihop paket? Är det någon av er som kan ge råd till en vimsig Traderanybörjare som fått kortslutning i hjärnan? 😮

Explore posts in the same categories: Dagbok

3 kommentarer på “Traderaråd någon?”

  1. Åsa Says:

    Köp inga kartonger eller dyra Posten-påsar! Mitt tips är att köpa lite grövre papper och en bra tejp och linda in kläderna i en plastpåse som du sedan slår in med pappret och tejpen. Då kan du skriva adressen direkt på och bara sätta rätt antal frimärken.

    Mitt andra tips är att sälja ”vanliga” kläder i ett storlekspaket och lite ”finare” (läs: märkes-) kläder var och en för sig.

    Vad heter du på Tradera? Nu har jag ju en anledning att shoppa lite nya barnkläder! Hoppas det blir bra! Kram!

  2. Sara Says:

    Jag har inte sålt något, men jag har ju köpt en del. De flesta packar i plastpåsar och tejpar och donar. Men jag tycker att det verkar smart med sådana mailingbags (finns att köpa här http://www.emmis.se/). För ska man sälja mycket så kommer man ju få ägna timmar åt att paketera brev för liten förtjänst. Tid är ju också pengar…

  3. Linda Says:

    Mailingbags som Sara tipsar om är smart, men kostar lite pengar. Men då slipper du hålla på och tejpa ihop plastkassar till förbannelse…

    Som köpare så ogillar jag klädpaket. Okej, 2 plagg kanske men det klassas ju knappt som paket. Ibland är det bara något enstaka plagg man vill ha och att då tvingas köpa ett helt paket – nix inte min kopp te!

    Tips: Det finns köp- och säljsidor på FB om du vill slippa Traderas avgifter… Jag har länkar till en hel drös. Säg till om du vill ha!

    Kram!


Kommentera

