Medicin medicin medicin meddetsamma

Fick en akuttid hos läkaren idag. När jag suttit svimfärdig i väntrummet i 1½ timme frågade jag om de hade mycket att göra eller om de glömt bort mig. De hade glömt bort mig och läkaren hade just gått på lunch. Då bröt jag ihop i en liten gråthög. Suck, jag är en sån lipsill just nu. Antingen är jag gravid eller så beror det på att jag inte sovit på fyra dygn. Det måste bero på att jag inte sovit på fyra dygn! Jag är så trött så trött så jag knappt kan stå upprätt.
Jag fick till slut komma till en annan läkare. Han tog ultraljud på mitt ansikte och konstaterade att jag hade bihåleinfektion. Fast det hade jag kunnat tala om för honom redan innan. Det känns som att ögonen ska poppa ut och huvudet explodera. Jag fick antibiotika och sex andra mediciner och julklappspengarna lämnade jag därmed i kassan på Apoteket som måste ha tjänat storkovan på mig den här hösten och vintern. Var dit senast förra veckan. Då var det en gubbe som gick efter mig och viftade och vevade med armarna. ”Jag försöker få bort alla jävla förkylningsbaciller! Jag hörde nog att du är SJUK SOM FAAN!” Så det är så man gör? Då ska jag börja göra så. Eller skaffa gasmask. Viggo kommer hem med dagisbaciller och är lite sjuk ett par dagar. Smittar mig som blir helt däckad i två veckor. När jag börjar bli frisk kommer han hem med ytterligare en släng av någon fin bacilusk och så är jag halvdöd i två veckor till. Vad fan är det med mitt immunförsvar? Har det gått i pension?

Explore posts in the same categories: Dagbok

6 kommentarer på “Medicin medicin medicin meddetsamma”

  1. Mia Says:

    Usch, inte kul. Krya på dig! Kram.

  2. Annah Says:

    Usch då, låter inge vidare. Hoppas du kryar på dig och får vara frisk framöver!

  3. Lena Says:

    Var glad att du inte är gravid till råga på allt. När Stella började var jag typ sjuk ett halvår…

  4. Cecilia b Says:

    oo stackare.. hoppas du blir frisk snart.. jag har med haft dagisbaciller så det står mig upp till öronen, har vart dunderförkyld en månad, sjukt pepp när det vankas förlossning snart 😉 krama!!

  5. Linda Says:

    Usch, krya på dig! Jag håller precis på att tillfriskna från min förkylning. Bara retfull hosta kvar…

    Kram!

  6. Finna Says:

    Oj va mycket meduciner, hoppas de tar kol på bacelluskerna nu och att du får vara frisk sen!! Kram från en som oxå fått försämrat immunförsvar sen lillen kom (och han har inte ens börjat på dagis än)


Kommentera

