Samtal om tomten

Jag visade en bild på tomten och förklarade för Viggo att tomten, han kommer på julafton med en massa paket. Viggo berättade att tomten har en haka. Jag frågade vad han skulle vilja ha i sina paket. En bok? – Ja-a! En docka? – Ja-a! En nallebjörn? – Näää! Min slutsats efter samtalet är att han vill ha böcker, bollar, dockor, en sparkbil och en musikanläggning…

ComHems reklamer där Judit & Judit imiterar tv-program, filmer och youtubeklipp är helt underbara, eller hur! Den senaste reklamen som går nu är Viggo jätteskraj för. Varje gång den visas blir han helt livrädd och springer gråtandes till mig. Jag trodde först att det kanske var Döden från Det Sjunde Inseglet han reagerade på men nu har jag räknat ut att det är klippet där de imiterar Lyxfällan –  ”43 000 på kläder!” som utlöser skräcken. Ja vem blir inte lite mörkrädd när man hör sånt?! 🙂

Viggo har precis somnat och nu ska jag sjunka ner med ett glas vin i soffan framför Idol. Jag hejjar på Olle men det är bara för att han ser ut som Jude Law.

Explore posts in the same categories: Dagbok

Kommentera

