Morgonpigg vilde

Antibiotika, kortison, barnvakt och massor av sömn har gjort att jag nu känner mig mycket mycket bättre. Inatt vaknade jag dock vid tre av att Viggo var ledsen. Tröstade och tröstade men till slut fick han följa med in till våran säng där han blev nöjd. En stund. Prick klockan fem hoppade han glatt ner från sängen, sprang ut i hallen och hämtade den självgående dammsugaren och satte på den i vardagsrummet, klättrade upp på soffan och tände golvlampan, hoppade ner och körde språngmarsch fram och tillbaka samtidigt som han tjöt av glädje. Jippi, en ny spännande dag!  🙂 Vi visste inte om vi skulle skratta eller gråta. Nåja, vi åt en mysig om än något tidig helgfrukost med levande ljus och en flörtig, glad Viggo och Pingu på TV:n. Vid sju åkte mina killar iväg och jag kröp ner i sängen igen och somnade som en stock. Viggo är hos farmor och farfar eftersom jag måste kurera mig och Henrik och hans bror behöver arbeta på tomten med att färdigställa friggeboden och sätta upp byggställningar. På fredag kommer ju huset. 😮 Sedan har vi att göra ett bra tag framöver. Tänker på det med skräckblandad förtjusning. Det kanske slutar med att ni ser mig lipa i tv samtidigt som arga snickaren står bredvid och säger ”Ni måste ju ha en plaan… så här kan vi inte ha det… Susanne håller på att gå under… Henrik hålller på att gå in i väggen… Och Viggo har blivit helt förvildad…” 😐

Explore posts in the same categories: Dagbok

2 kommentarer på “Morgonpigg vilde”

  1. Finna Says:

    Iiih, kommer huset idag alltså, spännande!! Hoppas på att inte få se er i teve framöver… 😉 Kul bild, du är så duktig!! KRAM och lycka till!!

  2. Annika Says:

    Isch, jag läser bland dina inlägg nu och det låter inte kul med din förkylning, och sen migrän och sen var du själv till på köpet. Varför är det alltid så när man vet om att man ska vara själv så händer det alltid nåt.
    Kul att det går framåt med huset, måste vara jättespännande!!
    Ha det så jättebra!


Kommentera

