Årskrönikan

I början av året försvann min förmåga att knyta mina egna skor och likaså möjligheten att titta ner på mina egna fötter. Jag grät krokodiltårar när jag var tvungen att äta köttfärssås eller om jag såg en bebis någonstans. Lyckotårar, ledsna tårar, knäppa tårar, galna tårar… Jag grät när Henrik sa bu, jag grät när Henrik sa bä. Jag grät när han köpt fel yoghurt och jag grät när jag såg min lille Cocos på ultraljudet första gången…

Jag svällde och svällde. Och svällde. Henrik kallade mig för fläskfot och pensionärerna svischade förbi mig med sina rollatorer när jag var ute och vaggade på stan. Jag upptäckte att magen gav upphov till en del nya bekantskaper som kom fram och ställde nyfikna frågor.

Jag blev sjukskriven resten av graviditeten och tiden ägnade jag mest åt att förbereda mig för den nya familjemedlemmen.

Sen kom filuren ut, han som bökat runt i min mage likt en alien och Cocosflingan blev en Viggo. Allra goaste, finaste Viggo. Och livet blev något helt annat än förut. Jobbigare, tröttare, klurigare och alldeles alldeles… underbart.

Sommaren flög förbi i en rasande fart. Jag och Viggo besökte öppna förskolan och träffade andra mammor och bebisar från föräldragruppen. Det mesta kretsade kring Viggo såklart. Semestern spenderade vi i Dalarna och i augusti började vi på babysim.

Under sommaren började vi också leta efter hus eller större lägenhet utan större framgång. Så när en bra tomt dök upp under hösten beslutade vi oss för att äntligen bygga det där huset vi pratat om under åren. Många möten med banken, mäklare, kommungubbar och hussäljare blev det. Nu är vi äntligen redo att sätta igång med bygget på allvar och 2010 kommer att bli ett spännande år.

Explore posts in the same categories: Dagbok

16 kommentarer på “Årskrönikan”

  1. Annah Says:

    Underbar årskrönika!

  2. Linda/lixtra Says:

    Kan bara instämma! Du kan du! Skriv o illustrera barnböcker! Jag är första kvinna som köper o vill ha autograf!! 🙂

  3. babybloggen Says:

    Alltså, det här var den bästa årskrönikan jag någonsin läst – ever!!! Fantastiska bilder – du måste göra något med din talang!! Underbart Susanne!

    Kram

  4. Matilda Says:

    helt underbar årskrönika! älskar ”han sa uggla?!”-bilden! hahaha!

    sv: tack söta du!!

    kram!

  5. Maria Says:

    Du är fenomenal på att skriva och teckna! WOW!!!
    Kram

  6. eponymous Says:

    Instämmer med övriga! Du gör underbara bilder!

    Jag minns att jag letade fram elefantfotsbilden och gråtbilden och visade för apotekaren: ”se här vad du ställt till med nu”, precis efter att vi testat positivt…

    Kram!!!

  7. Lena Says:

    UNDERBART gumman! 😀

  8. Sofia Says:

    Hihi, fasen va du är duktig!!! 🙂

  9. Matilda Says:

    sv: tack så mycket!!

  10. Åsa Says:

    Ja, vilket år det har varit! Dina bilder träffar verkligen mitt i prick, helt fantastiska 🙂
    Kram!

  11. Annika Says:

    UNDERBART!!
    SÅ himla fint, skitsnyggt!
    Ja, som du vet så älskar jag dina illustrationer=)

    ja, det där om kläder utomlands, haha jag skrattade till, visst är det så att man är så modig därnere liksom 😉

    Kram!

  12. Finna Says:

    Du är ju helt fantastisk!! Blir så impad varje gång jag ser dina fyndiga, roliga och fiiina illustrationer!!! Du MÅSTE verkligen jobba med detta! Har du sökt jobb som illustratör? KRAAAM och god fortsättning!!

  13. Anne Says:

    Du är bara BÄST!! Jag fick dagens måbra känsla direkt när jag såg alla dina fina bilder. Utveckla detta och bli illustratör. Du är helt otroligt duktig.
    Kram

  14. Cecilia B Says:

    Vilken resa =) Även om man hängt med hela tiden var det riktigt kul o kolla dina underbara illustrationer och texter! du är grym =)
    Tänk att det har gått 1 1/2 år sen vi fick kontakt med varandra för första gången, helt otroligt va tiden har gått.
    Kraaaaaam

  15. Cecilia B Says:

    och duuu, appropå den översta bilden 😉 snaaart är det dags igen, fast utan mage! weeiiiaaa


Kommentera

