Min solstråle

Förra veckan var Viggo jättesur och grinig. På torsdagen vaccinerades han och fick efter det lite feber och sov skitdåligt så jag fick knappt en blund på tre nätter. Men inatt sov han jättebra och idag är min lilla solstråle tillbaka. 😀

Idag stod han utan stöd i fem sekunder. Han såg ut som om han genomförde någon sorts långsam psykedelisk dans med armarna och stirrade på mig med en skevt stolt leende.

I helgen var vi runt och spanade på kakel, klinker, badrum och kök. Vi är rätt säkra nu på hur vi vill ha det i huset. Nu ska det bara genomföras åxå… Mer om huset på inredningsbloggen.
Och så var vi på sista babysimmet för denna terminen. Viggo är så duktig och simmar jättebra och håller fast sig fint i kanten, liftar på mammas eller pappas rygg när vi simmar och gör alla andra övningar jättebra. Fast han har svårt att ligga still där på min rygg och bara flyta med när jag simmar, han försöker ställa sig upp på alla fyra medan han håller ett fast tag om min kalufs. Som om han vore en akrobat på en jäkla cirkushäst. 🙂 Vi ska självklart gå fortsättningskurserna åxå.

Explore posts in the same categories: Dagbok

3 kommentarer på “Min solstråle”

  1. Åsa Says:

    Tänk vilka framsteg, han står! Vilken sötis! Herregud, det var ju igår jag följde dig och magen… 🙂
    OCh roligt att följa inredningsbloggen också, jag håller med om att svarta kök är riktigt läckert.
    Kram!


  2. Mä! Vad får ni lära er lille på babysimmet. Vi får bara sjunga sånger i ring i vattnet och vattna dom på huvudet. Avis! Jag vill ju också lära min lilla att simma.
    Väntar så på tills Lii börjar krypa, än så länge tycker hon det är jättetråkigt att vara på mage. Lilla Viggo är verkligen långt fram i utvecklingen. Nästan står själv. Oj oj.


  3. Oj redan stå själv…det går så snabbt! 🙂
    Han är så fin er lill-kille


Kommentera

