Fredrik Willstrand, Gargoyle & Vita Huset

Vaknade helt utmattad i morse av en katastrofdröm med effekter som hade fått Hollywoodproducenterna att kippa efter andan. Först var jag typ 4 år och lekte med Alva, Viggos tremänning. Vi busade i ett grustag och hennes mamma blev arg. En massa hemska saker hände. Jorden höll på att gå under och det var naturkatastrofer och fullt krig överallt. Jag var med en kompis och hennes kille i ett köpcenter, vi skulle fika på ett café. Killen tjatatde på mig om att skaffa livförsäkring. Jag fattade inte vad jag skulle med en livförsäkring till om jorden ändå skulle gå under. Vi kom fram till kassan och där stod Fredrik Willstrand och tog betalt! Jag blev så till mig att jag var tvungen att lägga mig på golvet och stöna ett tag. Sedan reste jag mig upp och betalade min bulle och fortsatte stirra på honom. Min kompis kille fortsatte tjata om livförsäkring och jag började sjunga; ”Susanne Susanne, Vi ska va rädda om varann…” Killen: ”Men du får 10 procent när du är 20 år, 20 procent när du blir 30 år…” Jag: ”Du kan ge mig längtan som ingen annan kaan, Susanne Susanne, All min oro den försvann…” Killen: Men lyssna då! Jag: ”Vill att du förstår mig nu Susaaaaaanne!”
Mina kompisar tyckte att jag var knäpp och misstänkte att jag var en gargoyle som börjar hångla klockan 23. Jag sa att dom inte behövde oroa sig. Dom enda jag skulle hångla med var dom. Sedan började byggnaden skaka och vi kände att den svävade. Det var mörkt ute. Folk skrek och alla tuffa män slet fram sina sumermegastora vapen. Jag sprang fram till fönstret och tittade ut. Vi svävade precis ovanför Vita Huset (of course) vilket förvandlades till pulver. Sedan vaknade jag av Viggos gastande. Hade ju varit intressant annars att se hur allt slutade. När jag vaknat var jag tvungen att googla Gargoyle. Har bara hört det en gång, det kommer ju naturligtvis från dig, Tessa. 😉

Explore posts in the same categories: Dagbok

4 kommentarer på “Fredrik Willstrand, Gargoyle & Vita Huset”

  1. cottan Says:

    Ha ha, jag älskar dina drömmar, och ditt sätt att återberätta dom. Jag önskar jag kunde återberätta som du, men orden kommer lixom inte ut….
    Och du är så långt man kan komma från en Gargoyle;)

    Hoppas vi kan hitta på något imorgon!!

    Kram Kram

  2. gottablandat Says:

    hihi, shit vilken dröm!! riktig action 🙂

  3. Kalasgott Says:

    Trevlig och intressant blogg!!

  4. Finna Says:

    Haha, du är ju för rolig!! Som jag sagt tidigare – tack för att du delar med dig!! KRAM!


Kommentera

