Varghona

varghona

I morse plaskade jag iväg ut i spöregnet och begav mig till öppna förskolan. Viggo var som vanligt måttligt intresserad av leksaker och babygym och annat men sen hittade vi en Bamse-bok som han blev jätteförtjust i. Han tittade exalterat på bilderna och bläddrade och smakade och höll hårt i den. Sen lade jag ner honom på mage på golvet med boken framför. Han var jätteglad och undersökte boken med stort intresse. Vips, så var en liten bitch inne på vårat revir och snodde den och kilade iväg. Sedan satte hon sig bara på den och fortsatte leka med sina andra leksaker. *Morr* Rent instinktivt ville jag visa huggtänderna och nafsa efter henne. Jag ville slita tillbaks boken och putta omkull den jäkla jäntan. 😛 Tänk så man blir. Nåja… Skulle någon ond människa göra något verkligt elakt mot min unge skulle jag säkert kunna slita dom i stycken.

090826

Explore posts in the same categories: Dagbok

13 kommentarer på “Varghona”

  1. Åsa Says:

    Rör inte min bebis! Det är inte klokt vilka instinkter som väckts i en. Nästan lite läskigt 🙂

  2. Annika Says:

    Nämen! Att du kunde hålla dig! Tyvärr är jag en sån som säger ifrån direkt (på gott och ont)
    bilden är slående lik som man känner i ett sånt läge, haha jag älskar dina bilder!
    det finns så många snorungar så man undrar hur föräldrarna uppfostrat dom ibland, eller så är de som små ljud hemma, men hemska borta kanske?

    tack för kommentaren hos mig! behöver verkligen input


  3. Nämen, så elakt. stackars lilla Viggo. Kanske han får en alldeles egen bamsebok att tugga på. Känner igen den där rör-inte-min-bebis-känslan.


  4. Suverän illustration förresten 🙂


  5. Jaa man tycker ju att han kunde göra lite mer här hemma. Får se nu om vi ska prata med hon tanten, typ ”parterapi” haha. Så han får höra det från någon utomstående, annars tycker han ju att jag bara tjatar på honom. :/

    Haha! Jag skulle nog dängt ungen och tagit tillbaka ;D

  6. Cecilia B Says:

    mäh!! vilken liten ungjäkel! och vart var hennes förälder kan man undra =D
    Jag hade troligtvis inte heller kunnat hålla mig som Annika skrev.. heh.. hade tagit henne i fötterna och lyft henna upp o ner och bett henne snällt att lämna tbx boken.. hih *s*
    Jag har funderat på om jag ska ta Love till öppna förskolan, men jag vågar inte riktigt.. vi bor ju inne i stan och de flesta ”citymammorna” som jag träffat genom Mvc oså har jag inte ett skvatt att prata om.. (Ja, jag kommer från förorten från början) heh.. På mammagruppen på Mvc, satt de andra mammorna och pratade om vem som skulle offra karriären för att vara hemma med barnet och vilken den dyraste och bästa vagnen var.. Inte riktigt sådana diskussioner som intresserar mig…
    jaja..
    Idag ska vi förresten åka och hämta våran nya bil =) Yeeyy! eller ja inte sprillans ny, men ny!

    Kramar till dig & sötViggo!

  7. Camilla Says:

    Måste ni boka för att vara med på babyrytmiken?
    Hos oss är det bara att droppa in, ska bli riktigt spännande. Lovar att höra av mig vad jag och Rasmus tyckte!
    Vad roligt att Viggo tyckte bamseboken var så spännande, ser verkligen ut som han läser! Inte snällt av den andra ungen att sno den ifrån honom! :S
    Kram!

  8. Annah Says:

    jag hade nog sagt till flickan att ge tillbaka boken..

  9. Matilda Says:

    nämen ojdå. vart var flickans föräldrar kan man ju undra..

    haha, ja mässan är sjukt rolig. synd att det bara är för fackfolk…! väldigt tråkigt faktiskt!

  10. Lena Says:

    Jag hade tagit tillbaks den muahaha! *evil*

  11. Lena Says:

    Undrar om inte jag hade tagit tillbaka den igen då hon ändå inte använde den 😉

  12. Anne Says:

    Du skulle tatt tillbaka boken och lugnt sagt att Viggo hade den! Massa kramar..


Kommentera

