Skor

Härom dagen sprang jag en bit. Ja än sen då? Jo om man enbart har kunnat vagga omkring som en stelopererad pingvin i några månader och sedan traskat som en tant med värk och krämpor både här och där så blir man faktiskt helt fantastiskt glad när man märker att kroppen så sakteliga börjar återgå till det normala.
Och sanna mina ord, lyckan känner inga gränser när jag för första gången får på mig ett par ”Snusan-skor”, ni vet skorna i den klassen som INTE är fotriktiga, såna som man egentligen inte har ett dugg användning av men som man känner långt ner i magen att man bara måste ha. Jag vinglade omkring på dom i skoaffären medan Henrik tittade på och bara ruskade på huvudet. Jag tyckte att han borde köpa dom till mig eftersom jag burit hans barn i nio månader och mått piss.

H: Men när ska du ha användning av såna där skor?
S: När du bjuder ut mig på Wallmans!
H: Det är så onödigt att köpa såna där skor.
S: Men man blir glad av dom. Jag behöver lite glamour i mitt liv. Om jag så bara ska traska omkring hemma i nerspydd morgonrock med mjölkfläckar så kan jag ha dom här på mig och känna mig lycklig.
H: Du har ingen användning för dom.
S: Jag tycker faktiskt att jag är värd en belöning för att ha mått skit i flera månader och sen klämt ut Viggo helt själv.
H: Du har ju hela garderoben full med skor.
S: Jag kan ta Viggo varenda natt på semestern. Det är egentligen värt 10 000:- men jag kan nöja mig med dom här skorna.
H: Jag har ändå inga pengar med mig.

Sen lade jag undan skorna och gick och drack en ”Dagens” med Tessa. Henrik tog Viggo för att gå till jaktaffären och kolla på bössor eller nåt.
Lite senare gick Tessa och jag tillbaks till skobutiken där jag bad att få fortsätta lägga undan skorna tills på måndag. (Kanske skulle det komma in några oväntade pengar på mitt konto, man vet ju aldrig.) Expediten meddelade att det hade varit en karl och hämtat dom. Jag fattade ingenting. Hade en karl snott mina skor? Hur kunde dom lämna ut mina skor till nån bara sådär? Jag stod antagligen bara och gapade för jag blev så förvirrad och snopen.  ”Ja han sa att han skulle hämta såna där skor man inte kan gå i”, sa expediten. Först då började det gå upp ett ljus för mig. Jag är så puckad. Hemma möttes jag givetvis av detta:

090704_1

Då fick jag dåligt samvete för att jag är en tjatmoster och för att min sambo är så snäll. 😛 Men blir man kär så blir man. Oavsett om det är i pojkar eller skor.

090704_3
Jaha… och när fan ska jag få användning av dom här då…?

Explore posts in the same categories: Dagbok

11 kommentarer på “Skor”

  1. Annika Says:

    Åh vad gulligt gjort!
    Undrar om min sambo fattat det haha

  2. Camilla Says:

    Jag tycker du var väl värd de fina skorna!!! 🙂

  3. Anne Says:

    Gud vad fint gjort av honom.Du har otroligt fina pojkar hemma hos dig du. Och jag vet PRECIS! Vad du menar med skor. I löv skor.

    Stor kram. Du kan ju ha de hemma och gå i och bara njuta utav.

  4. Cecilia B Says:

    haha, guu vilken go karl du har 🙂 De skorna är du verkligen värd.. jag blev nästan lite tårögd..
    Kram!!

  5. Cissi Says:

    Men åh så gulligt gjort av honom! Du får väl överaska honom när Viggo sover… Komma ut i din fläckiga morgonrock och skorna och förföra honom 😉

  6. Annica Says:

    Men vad gulligt av din grabb!! Det hade nog aldrig B kommit på… *haha*
    Kram

  7. Finna Says:

    Wow, vilken sambo du har!! Supersnygga skor, och du får väl använda dom när ni ska ut och äta eller nåt, det behöver inte vara nåt superspeciellt tillfälle. KRAAAM!!!

  8. Åsa Says:

    Sitter här instängd i en stuga och regnet öser ner och saknar min karl så när jag läser sådant här så rinner tårarna. Han är fin och go din Henrik 🙂 och jaaa du ÄR värd lyx skorna….

    Kram Åsa

  9. Åsa Says:

    glömde skriva att de verkligen var supersnygga…och ser väldigt obekväma ut…he he


  10. Åh, nu blev jag ju nästan kär i både din sambo och dina skor… åh… jag skall också köra den…

    För när lillebror tittar ut så är det faktiskt tredje barnet jag föder inom loppet av ett år… betyder det att jag får tre ”onödiga” par skor då;.) Helt klockrent!:.)

    Du får pussa skorna så mycket… jag menar sambon;.)

    Tur att du fortfarande gillar bananglass då, blev själv lite sugen nu när värmen har kommit tillbaka lite;.)

  11. Maria Says:

    ååååh va gulligt, romantiskt, snällt och roligt!!
    Kraaaaaaaaaam


Kommentera

