Föda-Barn-Musik

Den här låten var det som jag hade på repeat både under värkarbetet här hemma och på förlossningen. När jag hör den kan jag fortfarande förnimma känslan av de jävulska värkarna. Kommer alltid att förknippa den med Viggos födelse.
Jag försökte visst skriva ett inlägg mitt bland alla värkar. Jag hittade ett utkast: ”Åt helvete med avslappningsmusik. Jag lyssnar på Depeche på högsta möjliga volym och kvider som ett skadat djur när värkarna kommer. FAN vad ont det gör! Jag vet inte var jag ska ta vägen.”
Ja det var helt klart en upplevelse utöver det vanliga. 😀

Det gick förresten jättebra för Viggo att sova hos farmor. Jag har sovit heeela natten och är utvilad. Underbart! Idag bär det av till öppna förskolan. 🙂

Explore posts in the same categories: Dagbok

21 kommentarer på “Föda-Barn-Musik”

  1. Annika Says:

    Ja, man behöver lite vila och lite tid ifrån dom ibland
    Vi har inte kunnat lämna Hampus för han är SÅ mammig. Längtar tills vi kan va själva lite ibland, det känns som det var evigheter sen!

    Har inte hört den med Depeche förr, är det från deras nya?

    Glad midsommar på er förresten!

  2. cottan Says:

    Härligt att ni fått sova ut, och övat inför din \”nypremiär\” Det ska bli så skoj, å jag hoppas jag kan få Pelle på andra tankar, så han oxå hänger med!!

    Red Gold var det, glöm aldrig det;)

    Kram Kram

  3. cottan Says:

    Jamen, NU ser jag ju att Viggo inte bara är en drömbubbla där uppe längre…. Snyggt, som vanligt!!

  4. silverblavinge Says:

    Ja, ska man föda barn så ska man ju göra det till Depeche! 🙂

  5. gottablandat Says:

    vad hääärligt att de gick så bra hos farmor och att ni okcså kunde sova!!!
    hihihi…ja man har rätt så mkt tankar när man ligger där mitt i förlosssningen. vet att jag tänkte på en av mina bästa kompisar som var gravid med andra barnet… tänkte liksom ” hur i helvete har hon tänkt när hon vill genomlida detta en gång till, hur kan man liksom vilja föda fram ett andra barn”..hihi… men man glömmer ju snabbt som tur e …. för here we go again vi också med en tvåa 🙂

  6. Åsa Says:

    Jag tycker fortfarande att det är lite läskigt att minnas förlossningen. Daniel filmade (utan min vetskap!) mig under en värk och jag kan knappt titta på det 🙂

    Vad bra det låter att kunna lämna bort en natt! Skönt att ni fick sova. Och vilka fina bilder ni har tagit, förstår att det är svårt att välja!
    Kram!

  7. Linda Says:

    Härligt o få sova ut och att det hade gått bra med Viggo. Man ska nog passa på o få lite egentid och låna ut de små emellanåt, så man ska ladda batterierna.

    Söta bilder från fotografen med! Filmsnutten, han blev lite vimmelkantig av blixtarna. Gav mig ett gott skratt, sötisen!!

  8. annah Says:

    Själv kommer jag bara ihåg en låt som ljöd inne i mitt huvud precis innan Milton skulle komma ut och jag inte fick krysta…”Burn burn burn, rings of fire, rings of fire”… Ja, det sammamfattar väl ungefär hur det kändes 😉

  9. Camilla Says:

    Haha jag ser dig framför mig när du lyssnar på låten och brölar som ett djur 😉
    Skönt att ni fick en hel natt med sömn utan avbrott! Härligt också att veta att det fungerade bra hos farmor!
    Åt han ersättning eller utpumpad mjölk då? Lite nyfiken bara… 🙂
    Kram!

  10. Camilla Says:

    Okej. Ja det tar verkligen tid att pumpa ut mjölk så det räcker, det går ju åt ganska mycket.
    Skönt att han verkar bli mättare med ersättningen 🙂 och som du sa, bra att veta hur mycket han får i sig.
    Våran lilla julgris får i alla fall i sig det han ska + lite till verkar det som. Han har gått upp supper mycket i vikt ”lill-killen” 😉

    Roligt med fest 😉 förstår hur du menar. Pappan är det inge konstigt om han dricker minsann.
    Tobbe försöker få mig att gå ut och festa men jag är lite för mesig ännu och vill inte lämna ifrån mig Rasmus allt för mycket 😛 Men det kommer nog!

  11. Camilla Says:

    Trevlig misdommar förresten! Kram!

  12. Amanda Says:

    Åh, jag skulle också vilja låna ut lillen en natt så man fick sova ikapp lite.
    Huvva, värkarna vill jag glömma.

    Allt är bra med oss, men det är kämpigt. Alltid är det nåt om ska krångla tycks det. :/

  13. jsomijack Says:

    Skönt att få sova ut och Depeche är alltid Depeche (tack för det). Själv lyssnade jag på två artister när jag äntligen hade fått EDA på BB. Men de är inte så förknippade med födseln ändå eftersom jag lyssnat på dem så många år innan.

    Glad midsommar!

  14. Amanda Says:

    Ja precis. Jag försöker hinna med så mycket jag kan när lillen sover men ibland hinner jag inte eller så finns inte riktigt orken. Vilket resulterar i att det set ut som fan här hemma också, hehe 😉 Kunde ju förstå om han var trött när han kom hem från jobbet eller ville mysa med Gustav då, men han sätter sig framför datorn och skiter i om jag vill vila lite eller att vi inte har en enda ren tallrik. Jag är ju ändå hemma hela dagen, varför diskar inte jag? Suck..
    Lite ledigt vore skönt! Ladda batterierna som du skrev, det behövs.
    KRAM!

  15. Bettan Says:

    Det var du väl unt att få sova en hel natt!
    Rart av svärmor/farmor!
    Kram

  16. cottan Says:

    Hej vännen min!

    Du har nått att hämta på min blogg….

    Kramisar

  17. Bettan Says:

    Finns en nalle till dig hos mig att hämta!
    Kram

  18. Amanda Says:

    Vet inte exakt vad det är för papper jag ska få. Några var jag tvungen att ringa till nån central för att få kopior på. Får se på torsdag vad det är för nåt spännande 😛


  19. Hej.
    Jättefin blogg 🙂
    Följa varandra via bloglovin?
    Jag är en 21-årig tjej som snart ska få sitt första barn.. och jag längtar.
    I min blogg skriver jag om min graviditet och vardag, mode, nöje och mycket mer 🙂
    Kramar

  20. Lina Says:

    Hejhej :] Jag skulle vilja ha lösenordet ju ;o Vill läsa om din skatt och om ditt liv. Jag har kollat runt en stund. Tack på förhand.

  21. Lena Says:

    Skönt att du fått sova ut en hel natt, det var du värd minsann 🙂

    Kram


Kommentera

