6 dagar till BF

Vecka 39+1 (40:e veckan)

Så var vi inne på den 40:e veckan… Helt fantastiskt. 6 dagar kvar till BF. Jag tror dock att jag kommer att gå över tiden. Nåja, Cocos bestämmer och det är bara att vänta…
Det pirrar i hela kroppen. Av förväntan. Det känns som att hela mitt medvetna spricker ut i en enorm vakenhet och medvetenhet efter att ha legat i dvala över vintern.

Är lite trött på att skriva om mina läckande tårkanaler men igår kom tårarna hela tiden. På morgonen lyssnade jag på Depeche Modes nya skiva och bara grät för den är ju så jävla bra. Sen grät jag i väntrummet hos barnmorskan när jag läste en artikel om olika förlossningar. Det känns dock lite som att det mesta är tillåtet där i väntrummet. I en soffa satt en gravid tjej och spydde och i en annan satt jag och grinade. Inga konstigheter. Efter mitt besök med min gulliga barnmorska utlöstes tårarna av att jag träffade  en tjej i föräldragruppen och hennes alldeles nykläckta bebis. Åh, så underbart söt. Såg på tv3’s Sjukhuset och tokgrinade. Sen var det någon som vann lite pengar på tv och jag grinade. Suck! Börjar kännas ganska tröttsamt att gråta för precis allting.

Det hände inte så mycket hos barnmorskan. Vi pratade lite förlossning och jag fick med mig en TENS-maskin hem. Cocos har sjunkit ner ganska mycket så jag låg på samma SF-mått som för två veckor sedan. Det märks ju ganska väl på min hängbuk. 😛 Känner mig lite som mumintrollet.

Explore posts in the same categories: BM, Dagbok

11 kommentarer på “6 dagar till BF”

  1. cottan Says:

    Ha ha, lipsill där, nä, skoja bara. Jag tycker det är gulligt, jag tycker människor ska visa sina känslor mer, gråt ut!!!
    En TENS-maskin, jaha, en sån….Ehhh, nu hängde jag inte med, men vad är det?
    Jag jobbar på att komma hem imorgon, vill ju ta en fika med dig:)

    Kram Kram

  2. gottablandat Says:

    asså nu e de ju bara föööööööööööör spännande. lova att uppdatera varja dag nu så vihar koll på dig om det händer nåt. ja de där hormonerna spökar nog hos oss alla gravida hihihi 🙂
    kramkram

  3. Cecilia "Emmelou" Says:

    hihi, du e ju såå söt, jag som trodde att jag var en lipsill 🙂
    Jag ska genast sätta på spotify och se om jag kan få lyssna på Depeche modes nya jag med.. har helt glömt bort den! Ska även passa på att tvaga mig medans lilleman äntligen somnat efter att ha gnällt hela natten.. huaa.
    Nu är det nära och man blir ju lite nervös själv nästan 🙂 Stor kram från mig & Love!

  4. Anne Says:

    Oc inte blir de bättre med lipandet .Jag blir bara värre med åren. Jag hänger hr varje dag för att kika om du är hemma.Imorgon är det då den 24.e dvs dagen D :).Är det Uppsala och Akademiska som gäller?
    Hörru.,Mumintrollet. Sköt om dig. Du vet att vi är många här ute som tänker massor på er. Kram

  5. Finna Says:

    Nedräkning pågår – spännande!!! Jobbigt med tårarna, men som sagt, allt är ju normaaalt! KRAM och lycka till när det blir dax!!! Är grymt nyfiken på er lille pojk!!

  6. Karin och Lill Says:

    Jag längtar.
    Du får försöka komma ihåg
    att skriva när du åkeriväg till fl!

  7. A & Lilla P Says:

    Känner igen det där… Tårarna sprutade på mig HELA den sista tiden också.
    Och det blir inte bättre när amningshormonerna kommer i gång… Men det är ju lite av charmen!

    Lycka till! Hoppas det snart är dags!

  8. Amanda Says:

    ja jag ska göra mitt bästa 😉 Nu är det riktigt nära! 😀

    Och nära till tårarna också, hela tiden! haha


  9. Oj oj oj…mycket tårar men men…. det hör ju till!

    Hoppas du även känner att du kan njuta mitt i all gråt 🙂

    Kram Åsa

  10. Amanda Says:

    Jaa! Jag tror jag blir galen! :O

    Jag vill med föda nu ju! :O Avundsjuk!


Kommentera

