14 dagar kvar till BF

Vecka 38+0 (39:e veckan)

Jag kan nästan inte förstå att det är så nära nu. Det känns som att jag har varit gravid i flera år men samtidigt så är det helt otroligt att jag inte kommer att vara det så länge till. Jag har flera körare av dom där superkraftiga ”menssmärtorna” varje natt. Jag vill ha MER ont. Hehe. Henrik försäkrar sig om att jag har packat allt i BB-väskan, han pumpar hjulen på barnvagnen och masserar mitt ryggslut och mina fötter. Han är så söt. Jag älskar honom så mycket och ibland kan jag bara titta på honom och knappt fatta att jag verkligen har en sån underbar sambo. Han är min och vi ska få en liten pojke… Det är helt otroligt.

Jag är äntligen helt fri från förkylningen och astman. Det är vår och jag mår bättre över lag och känner mig bara… lycklig.

Var till frissan och klippte mig igår. Färgade håret åxå härom dagen. Jag har fortfarande ingen känsel i händerna och tappar saker hela tiden vilket resulterade i färg över nästan hela badrummet. 😛 Men nu känner jag mig lite fräshare iallafall.

Nu när det är vår i luften längtar jag mer än någonsin till Mora. Har inte varit där sen jag blev på smällen. En viss kräftskiva i augusti fick oanade resultat. 😀 Snart kanske jag kan njuta av sommaren där med en liten parvel i barnvagnen…

Explore posts in the same categories: Dagbok

7 kommentarer på “14 dagar kvar till BF”


  1. Svar:
    Tack! Vad roligt att du gillar dem. Alla är till salu (några är redan sålda). Jag har en pågående utställning med dessa akvareller.

  2. cottan Says:

    Men åhhh vad glad jag blir för din skull… Det låter så härligt och du låter så lycklig, du är värd all lycka i världen min vän!
    I sommar far vi till Mora, hela ”familjen” tycker jag, vem vet, man kanske blir på smällen;)

    Kramar

  3. Finna Says:

    Härligt att du mår bättre nu och skönt att pyssla om sig lite med hårfärgning och klippning! KRAAAM!!!

  4. Anne Says:

    Hej på dig. Kräftskivor kan vara bra på många sätt tydligen. 🙂
    Du, jag vet en som fått bebisar.Kika in här
    http://curlylicious.blogg.se/
    Just nu är de fyra och inte två. Det är Linas Lola som blivit mamma idag.
    Stor stor kram.

  5. jsomijack Says:

    Låter underbart! 😀

  6. Karin och Lill Says:

    Haha, det lät inte helt fel ju! 😀

  7. Bettan Says:

    Snart är det över och du kommer att glömma bort det mesta av det jobbiga med graviditeten och sedan gå med magen i vädret igen;)
    Ang detta med namn, min erfarenhet från alla våra barn är att vi har sett vilket namn barnet är när det kommer ut.
    En gång ändrade maken sig och kom med ett förslag när bara huvudet hade kommit ut och det var det rätta namnet, hon heter det än idag!
    Jätte stor Kram till dig och Hendrik


Kommentera

