23 dagar kvar…

Vecka 36+5 (37:e veckan)

Jag lever i min lilla Cocosbubbla. Nästan alla tankar upptas av graviditeten och längtan växer sig större och större för varje dag som går. Åh, vad jag är nyfiken på att se vad det är för ett pyre som gömmer sig i min mage. Låg och busade med honom inatt och försökte få tag i en fot som svepte fram och tillbaka över vänstra sidan av magen.

Jag är fortfarande krasslig och orkar inte så mycket. Med foglossningssmärtor, astma, ödem och 30 extrakilon blir man inte så snabb och jag blir arg på folk som irriterar sig på att jag är långsam. Som om det vore synd om andra som måste vänta på mig eller lyssna på mitt ”gnäll” när dom frågar hur jag mår. Fråga inte om du bara blir irriterad över svaret.

Explore posts in the same categories: Dagbok

11 kommentarer på “23 dagar kvar…”

  1. gottablandat Says:

    skit i alla andras snack.. klart man får vara hur långsam som helst när man e så höggravid som du.
    så spännande gumman att de e så nära nu!!! krmakram

  2. jessica Says:

    Hej där! Håll ut, snart passerar du mållinjen!
    nog för att du har växt, men det ser inte ut som några 30 kilo minsann av bilderna att dömma. Ska bli spännande att se hur mycket som försvinner bara av födseln! jag tippar på 20 🙂

    Men jag håller med, tankarna börjhar allt mer upptas av bebisen. I helgen har min varit på tillväxtfronten tror jag å hela magen har spänt jättemycket, bebisen har blivit starkare och möblerar om frenetiskt.

  3. Finna Says:

    23 dagar är inte mycket! Oj oj, va spännande!!! KRAAAAM!!

  4. cottan Says:

    23 dagar… Näe, jag tror det bara är 12 dagar kvar;)

    Kram!!

  5. Molly Says:

    Snart är Junior här! Ljuvliga tanke! 🙂

  6. Marion Says:

    Jag vill höra allt gnäll! Passa på att tjura; man vet aldrig när det blir tråkigt igen! 😛
    rami

  7. Marion Says:

    oj! Krami skulle det vara inte nåt konstigt utländskt-likt!

  8. annah Says:

    Närmar sig med stormsteg! Sen helt plötsligt har du honom hos dig och alla krämpor är glömda och förlåtna 😉

  9. Anne, anness Says:

    Hej! Oj vilken rolig blogg du har. Så roligt att läsa och vad man känner igen sig 🙂 Skrattar, med ett varmt hjärta, med i dina berättelser. Vi har ju inte långt kvar någon av oss nu, så det är väl bara att hålla ut 🙂

  10. Tesstamente Says:

    Nu är det count-down alltså:-) Jag räknar högt och ringer i kyrkklockorna när haon bestämmer sig för att titta ut:-)

  11. Melissa Says:

    Förstår precis vad du menar!! Gud så bra att du satte ord på det -hur jobbigt är det för andra egentligen?!

    Vad mysigt det lät med fotbuset… hoppas också få uppleva det en dag…:.)) Just nu är jag bara kanonglad för att jag fick känna fiskrörelser igår:.))


Kommentera

