Shopping & Andningsträning

 Vecka 35+5 (36:e veckan)

Började dagen med att ligga i sängen och spana på min hoppande mage. Cocosflingan hade hicka. Sen började han böka så smått. Jag är fortfarande lika faschinerad av att se konturerna av ett knä eller en fot som rör sig under huden.

Sedan tvingade jag ut mig själv i vårvädret och vaggade ner på stan. Halleluja! Gravidmonstret har trotsat förkylningen och lämnat sin krypta.
Försökte hitta någon amningsbehå men det var ju lönlöst. Dom är felbyggda allihop. Köpte några supermegastora tanttrosor i storlek XL. Skitkul shopping… 😐 Nåja, jag köpte faktiskt en klänning/tunika på H&M åxå.
På hemvägen blev jag akuthungrig och köpte en hamburgare som jag åt med vinden i håret vilket resulterade i att hälften av dressingen hamnade i kalufsen och när jag kom hem visade det sig att resten hade hamnat innanför jackan. Kunde nästan inte hålla mig för skratt när jag såg mig själv i spegeln. Dressing i håret, spökblek med mörka ringar under ögonen och stora sår runt näsan av allt snytande, mera dressing och ett par fina salladsblad på den stora magen. Vilket glamoröst liv. 😛 Snart har jag kanske en kladdig bebis på armen åxå. Och det längtar jag faktiskt efter. 🙂

Jag berättade för Henrik att min barnmorska hade sagt åt mig att träna på andningen hemma och att hon hade föreslagit att Henrik skulle nypa mig under 40 sekunder i taget för att simulera en värk. Längre än så hann jag inte förrän han hade nypit tag i mina bröstvårtor skithårt. Jag skrek rätt ut och fäktade med armarna och kallade honom för både det ena och det andra. ”Du är ju värdelös på den där andningen” konstaterade han. 😛

Explore posts in the same categories: Dagbok

12 kommentarer på “Shopping & Andningsträning”

  1. gottablandat Says:

    jag hittade faktiskt en amningsbehå i helgen på HM som satt jättebra!!
    haha skrattar åt er nypträning 🙂

  2. Finna Says:

    Hihi, du skriver så himla bra!! Ler alltid när jag läser dina inlägg, kul! 😀 KRAM!!

  3. jessica Says:

    haha.. så mycket till andningsövning! Att han inte fick en rak höger! 🙂

    Jag känner mig oxå rysligt glamourös nu när jag vaggar fram på stan i ultrarapid med en glåmig hy å trötta ögon. I natt fick jag inte sova alls då det var jämfotahopp på magsäcken som gällde. zzzzz..
    Men tänk va fina vi kommer vara i sommar med våra små bebisar som flirtar med oss! 🙂

  4. Amanda Says:

    Haha! Glamoröst värre 😉
    Kladdig bebis låter mysigt faktiskt, åh vad jag längtar!

    Ajsing! Om David hade nypit mig där hade han nog fått stryk ;O haha. ajaj!

    Jag har kvar lite våffelsmet om du vill ha 😉 haha

    Kram!

  5. eponymous Says:

    Hahaha… Det var väldigt modigt gjort av din käre sambo. Jag tycker att han ska vara glad att han lever… Fast han har ju överlevt hittills 😉

    Kram!

  6. Linda Says:

    Haha! Tack för dagens skratt! 😀

  7. Kerstin Says:

    Ha,ha!! Han kunde inte ha valt ett bättre ställe att nypa på?
    Ett tips kan vara att köpa en behå som är mjuk och elastisk, det brukar kunna bli bomber när mjölken väl rinner till…
    Kram!

  8. cottan Says:

    Tack för ett gott skratt den här morgonen:) Bröstvårtan, ja var annars??

    Ses ikväll!

    Kramen

  9. Lena Says:

    Skulle J nypa mig i bröstvårtan så hade hans pungkulor rykt fortare än kvickt, galna människa! 😀

  10. Bettan Says:

    Oj, tur att jag inte skulle träna hemma, precis detta hade nog min make gjort!
    Jag är säker på att du var så vacker även med dressing på!

  11. riisgrynet Says:

    haha 🙂

    en kladdig bebis låter alldeles underbart =) för kladdiga är de, jämt!! och underbara 🙂

  12. Anne Says:

    Kladdig bebis luktar gott.De är varma och goa och alldeles bedårande. Gör en ”pungrullare” på Henrik. Hämnas 😉 KRAM


Kommentera

