Bebisdröm

Vecka 35+3 (36:e veckan)

Idag är jag mycket gladare. I morse drömde jag att jag fick en liten bebis minsann. Först tittade en liten fot ut ur magen. Sen såg man en hand och lite av ansiktet genom en springa ovanför naveln. Det såg ut som att jag hade en kängurupung. Jag frågade en sköterska om man inte lika gärna kunde ta ut barnet den vägen när det ändå var öppet och det gick bra. Ut kom en liten flicka i röd klänning. Henrik blev lite konfunderad och sa att nu måste vi göra en till. Bebisens näsa var helt intryckt och jag försökte dra ut den.
Jag gick till en stormarknad och köpte en sked. Det måste man ha när man ska mata bebisen. I kassan satt några av mina gamla klasskompisar.
Sen var vi på Maldiverna. Vi bodde på Vilu Reef och bebisen gick i skolan på Velavaru, ön bredvid. Jag skjutsade henne mellan öarna med en liten båt med ett stort segel. Seglet tog vind och båten lyfte högt upp i luften och lixom studsade mjukt ner på vågorna och upp igen.
Jag kan fortfarande höra ljudet av vågorna och mitt barns skratt.

tittut

Explore posts in the same categories: Dagbok

14 kommentarer på “Bebisdröm”

  1. Linda Says:

    Du har då allt märkliga drömmar du! *skrattar* Trevlig helg!!!

  2. Bettan Says:

    Ha, ha, vilken underbart tokig dröm!
    Kramar till dig!

  3. Karin Says:

    Ja, i rent fett.
    Hon fick fel på ämnesomsättningen. huvva.

    Nej, men visst är det svårt. Därför jag
    köpte en av varje. Alla man frågar säger ju olika
    också. 🙂

    Vad sköönt med en sån mysig dröm.
    Förlossningen lät ju också som en dröm!
    Satsta på en sån där! 😉

  4. Sofia Says:

    Du tecknar så himla häftigt! 🙂
    Cool dröm 🙂 Kram.

  5. Anna Says:

    hej hej. ville bara säga att pampers är mjukare än liberos, men köp inte för mye för dom växer fort… jag har kvar av både 1:an och 2:an i libero, nu har vi trean och den kan hon ha ett bra tag till hoppas jag… vi har inte pampers här annars hade jag valt de från början…. men man får ju på bb gratis oxå, både från libero och pampers.

  6. Camilla Says:

    Ja precis man behöver få skriva av sig lite ibland 🙂 Känns lixom bättre då!

    Haha snacka om lustig dröm! Roligt att bebisen bara valde att titta ut på det viset 😉

    Okej, 23:e ska jag lägga på minnet att du gissar på. Ska bli kul att se när bebben tycker det är dags. För min del tycker jag att det är dax om ca. 5-6 veckor si så där 😉 Hihi!

  7. Linda Says:

    Hihi! Du skriver och tecknar helt underbart!

    Kram!

  8. Anne Says:

    Du och dina drömmar :). Som många sagt förut och jag också tidigare.Jisses, vad du kommer kissa de första dagarna.Vätskan ska ju ut.Men du!! snart är det dags..Inte långt kvar alls.
    Puss på dig.

  9. annah Says:

    Ja, det vore allt lite förvånande om de kikade ur en ficka på magen med kläder på sig.. men praktiskt 😉

  10. Bettan Says:

    Ville bara skicka en KRAM!

  11. Finna Says:

    Haha, va sjukt, men kul!! 😀 Kul att du frågade, jag kände faktiskt nåt ”fladder” i morse, och jag försökte känna efter om det var tarmarna eller bebisen, men lyckades avgöra det. Men jag hoppas att det var bebisen som fladdrade. KRAM!!!

  12. Finna Says:

    Lyckades INTE avgöra det ska det stå…

  13. Amanda Says:

    Härligt tokig dröm 😉 hihi
    Kram!


Kommentera

