Ultraljud & BB-besök

Vecka 34+6 (35:e veckan)

Idag var det dags för besök hos barnmorskan igen. SF-mått 33, Cocos hjärtljud 133. Hon kände tydligt att han fortfarande låg med huvudet nedåt men var så gullig att hon gjorde ett ultraljud ändå, bara för skojs skull. Mamma var med så hon fick se en glimt av sitt barnbarn för första gången. Cocos vinkade lite men låg mest med händerna för ansiktet så det gick inte att få någon bra profilbild. Men det var givetvis otroligt att se honom igen. Hans små händer och fötter… Åh, mitt lilla hjärta! Snart får vi se dig på riktigt…

Sen var vi på studiebesök på BB. Jag hann bara komma in genom entrén så började mina ögon läcka när jag fick syn på en liten bebis längre bort. Måste göra något åt de här tårkanalerna som lever sitt eget liv…
Besöket var rätt givande tycker jag. Man fick inte reda på så mycket som man inte redan visste men kontrollfreaket i mig blev lite lugnare av att se lokalerna.
Fan vad griniga de är jämt i cafeterian i ingång 96 på Akademiska. Ge dom en charmkurs eller nåt. Fast dom tjänar kanske pengar ändå eftersom det passerar en massa gravida hungriga kvinnor där dagarna i ända.

Explore posts in the same categories: BM, Dagbok

11 kommentarer på “Ultraljud & BB-besök”

  1. Karin Says:

    Du det tog tid! 😉
    Åh, så underbart.
    Snart snart snart.
    Om två månader är du defenitivt mamma.
    eller vi, världens bästa känsla just nu.

  2. cottan Says:

    Vad skönt att du känner dig lugnare, då kan jag oxå känna mig lugnare:)

    Hinns en fika med i helgen, jag är hemma heeeeela helgen och har ingenting inplanerat, sista helgen på landet:(

    Kraaaaam!!

  3. gottablandat Says:

    ååååh vad mysigt gumman. snart där!!! skönt attd et känns lugnare att ha sett lokalerna, allt kommer gå så bra ska du se! kan inte fatta att du redan snart är i måååååål!!!kramkram

  4. Finna Says:

    Åh va mysigt att få se er lille cocosflinga och tryggt att ha sett lokalerna! Inte långt kvar nu!! 😀 KRAM!!!

  5. Camilla Says:

    Tack 🙂
    Ja idag ska jag inviga toaletten igen! Härligt att slippa hinken på nätterna, blir ju några besök om natten 😉

    Du jag tror att mina händer och fötter har börjat samla på sig vatten. Skorna känna väldigt små på kvällspromenaden och de är så möra och trötta när man går och lägger sig. Ringen sitter rätt så tight runt fingret. 😉

    Skönt att ha varit på besök på BB. Vi ska också det i april,kommer nog kännas skönt att ha varit där 🙂


  6. Förstår att du längtar 🙂

    /Åsa

  7. Kerstin Says:

    Ja men då var du ju på BB iallafall…
    Kram kram

  8. Anne Says:

    Du, jag tror de jobbat där så länge att de glömt bort hur man ler. Tråkigt att det kan bli så.Vad skönt att du känner dig lugnare och tårkanalerna kommer läcka resten av ditt liv. Du ska se när du nått min ålder 😉
    KRAM

  9. Bettan Says:

    Lät härligt!
    Skulle velat varit med och sett cocos;)
    Tårkanalerna, ja mina startade i och med den första graviditeten och har inte slutat än. Nu mera bara jag vet att jag ska t.ex på skolavslutning så gråter jag. För ett par år sedan då yngsta slutade sexan var vi ett gäng mammor som bölade så männen bara stod förstenade och stirrade, mina pappersnäsdukar gick åt som smör i solsken.
    Kram

  10. cottan Says:

    Ja, jag tror fasiken att han e hög, han var duktig att prata engelska, men skriva kan han då inte….
    Fast jag skriver bättre än vad jag pratar… Hmmm, han kanske inte förstår det jag skriver på engelska…. Äsch, skitsamma! Jag lär ändå inte hamna i Tyskland och stå brud och ta hand om hans 2-åriga dotter, och ge honom ett barn till, så jag ska sluta fundera!!

    Kramilikram

  11. Linda Says:

    hm…. har märkt att de är riktigt kyliga på det fiket :p Bättre vid ingång 70! 😉


Kommentera

