6 veckor kvar

Vecka 34+0 (35:e veckan)

Igår målade jag reklamskyltar till Henriks företag. Vinterdäcken ska snart av. Bor ni i Enköping så tycker jag att ni ska boka tid för däckbyte hos stans snyggaste mekaniker. 😉

090317
Lite trixigt att få det snyggt när man inte har någon känsel i händerna. 😛

I natt vaknade jag flera gånger av att jag hade ont i magen. Som kraftig mensvärk. Kan det vara små förvärkar eller?

Vi har lite vadslagning här hemma. Jag tippar att Cocos kommer 27:e april. (BF 29:e april) Henrik tror att han kommer 3:e maj. Mamma gissar på 5:e maj. Tessa tror att han är här redan 18:e april… Vad tror ni? 🙂

För övrigt njuter jag av att ha allt färdigt här hemma. De nödvändigaste bebissakerna är inhandlade. Det är ordning och reda i skåpen vilket innebär att det är ordning och reda i mitt psyke. 🙂 Fast nu när solen skiner ser jag att fönstren verkligen borde putsas men det skiter jag i.

Veckans bästa kommentar från Henrik: Du har ganska fläskiga fötter!

Cocos denna vecka:
2.5 – 2.6 kg
45 cm
Från den här veckan börjar barnets snabbaste tillväxt under graviditeten. Det ökar 220-340 gram varje vecka.
Huden på barnet börjar bli rosafärgad. Om solen skulle lysa på magen kommer barnet att bada i ett rött sken. Pupillerna kan dras ihop och vidgas och de inre organen är färdiga, förutom lungorna, som behöver mogna ett tag till.

Jag:
Magen står som högst nu för att snart sjunka ned lite. Bebisen trycker på överallt. Du kan ha tungt att andas, värk i ryggen och svårt att sitta, stå och sova.
Hela din kropp är inställd på den kommande förlossningen. Livmodern tränar, du känner av det i form av förvärkar.

Cocospappan:
Det är bra att känna till att din partners kropp är hårt belastad av graviditeten och att hon troligen har svårt att sova. Det kan göra vem som helst lättirriterad. Avlasta henne så gott du kan.

fetaldev34
(Bild från Babycenter)

Explore posts in the same categories: Dagbok

19 kommentarer på “6 veckor kvar”

  1. Amanda Says:

    Kan nog vara förvärkar! 🙂
    Hihi, ja tänkt va gulligt om man kunde höra bebben jollra och sånt inifrån magen 😛

    Haha, ja nu ser man verkligen hur skitiga fönstrena är… Får se hur länge jag står ut med det. Gissar att jag snart börjar putsa. Är helt galen nu, skulle vilja att vi dammsög och torkade varje dag. Men det får jag inte för David, haha.

  2. Karin Says:

    Ja, det är nog förvärkar!
    eller ja, det är det. (Tror jag)
    Min känns ju så.. som mensvärk alltså.

    Jag kan tippa på att han är ute den 19:e
    exakt en månad före min födelsedag, kanske
    tidigare. 😀

    Usch, ja, men sådär känns det ju.
    Huvva, men tänk vilken vikt ras du gör
    genom att bara tappa allt det där jävla
    vatten sen, haha 😉
    Ja, jag ska inte klaga försen jag är i din liga.
    Jag lovar, men skönt är det inte.

  3. gottablandat Says:

    jag tror på 25 april 🙂

  4. Finna Says:

    Jag tror att Cocos kommer 1 maj! Skitiga fönster ja, dem borde man göra något åt… Har inte tvättat dem sen vi flyttade in för 2 1/2 år sen *schhhh*. KRAM!!

  5. Cissi Says:

    Jag tror han vill titta ut den 15:de april! Åh han kommer att ha bråttom ut…

  6. Bettan Says:

    Jag vill tro att det blir den 2 maj, då min dotter föddes. Men jag tror inte att du kommer att gå tiden ut, så någon gång i april!
    Du har fått ett pris hos mig;)


  7. Jag tippar nog på den 26 april tror jag 🙂

    Fin skylten blir 😉 Hoppas han får mycket kunder nu!

    Kram Åsa

  8. Anne Says:

    Jag tror cocos kommer runt den 14:e april men jag vill att han kommer den 24:e. Då fyller ju jag år.
    Kram kram..Skit i fönstrena du.Det tänker jag med göra 🙂

  9. Linda Says:

    Jaha, hm vad ska jag gissa på då? Jag säger 2 maj. Ja jag tror det blir en maj-bebis! 🙂

    Kram

  10. annah Says:

    Vet du när du och Henrik föddes? Före eller efter BF? Jag har en teori som stämde med Milton nämligen 😉

  11. Camilla Says:

    Jo det det med sjukskrivning är ju lite trixigt. Speciellt när till och med barnmorskor och läkare säger olika saker.
    Ja och precis som du säger. Har en ogravid människa samma krämpor som en gravid blir man sjukskriven direkt, men av princip INTE när man är gravid, för det är ju inte en sjukdom! 😛
    Jag tycker mig må lite bättre igen och jobbar på. Räknar ner. 6 veckor kvar tills semester… 🙂
    Oh påminn inte om fönsterna. Hua! Fick riktig ångest när jag tittade på dem idag när solen sken för fullt. Tar det en annan dag 😉
    Jag gissar på att Cocos tittar ut den 28:e April!

  12. Molly Says:

    Absolut FÖRE BF… Tja, jag är nog också inne på den 27. 😀

    *kramar*

  13. jessica Says:

    jag tror cocos trivs bra där inne och håller sig kvar tills maj i alla fall. Låt säga… första maj, en röd dag vore ju kanon. 🙂

  14. Amanda Says:

    Nej det är inte skönt direkt 😛
    Ja jag säger det samma, huvet får de allt ha neråt! 😛
    Kram!

  15. eponymous Says:

    Fläskiga fötter? De har ju bara antagit en viss… rondör. Snart trippar du omkring i små glittriga högklackade remsandaler igen.

    Oh svårt att gissa. Jag brukar känna på mig sådant. Ett udda datum är det i alla fall. Jag klämmer till med 7e maj (sorry…).

    Kram!

  16. Melissa Says:

    Var får de allt ifrån egentligen;.) Våra karlar, herregud… ett släkte för sig, men ett ganska roligt sådant;.)

  17. Linda Says:

    Lite långt till Enköping men kul att du gör lite reklam iallafall åt dem 😉 😉

    Svårt o gissa datum för parveln men chansar att han kommer så lagom till 2 Maj!

  18. Bettan Says:

    Jag får en adrenalinkick när jag nu ser att jag finns med att gissa ett datum. Jag är en dålig förlorare så nu kommer jag att gå och hoppas och bita på naglarna.
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram

  19. Karin Says:

    Nu får du uppdatera lite! 🙂
    Så tomt annars. Hoppas allt är bra med er.
    Kram!


Kommentera

