Den jäsande degen

Vecka 33+3 (34:e veckan)

Idag är jag om möjligt dubbelt så svullen som jag varit hittills. Jag håller på att förvandlas till en gigantisk vätskefylld ballong. Eller en enorm jäsande deg. Ovansidan av mina fötter dallrar som jello när jag går. *Klofs klofs* Nu använder jag sista hålet på spännet på mina tofflor så svullnar jag upp ännu mer så får jag gå barfota.

svullen

Vi har en stor tung spegel lutad mot väggen i vårat vardagsrum. Man passerar den hela tiden och varje gång tvärstannar jag och utbrister MÄH KOLLA! … NÄÄÄEEE! … ÄH FY FAAAN! … TITTA SÅ JAG SER UUUT! … MEN FÖR HELVETE! … DET ÄR GROTESKT! … JAG SPRICKER! … HJÄÄÄLP! … SNYFT! … FAN VAD FULT! … BUUÄÄHÄÄÄÄ!

Nu upptäckte jag precis att det är någon som VÄNT på spegeln så man inte ser något. 😛

spegel1

Trots svullnaden har jag överträffat mig själv idag. Min älskling och jag har rensat ur det överbelamrade förrådet och organiserat och ordnat. Lyft och burit tunga grejer. Sammandragningarna avlöser varandra och nu känns det som att ryggen ska gå av. Dags att ta det lite lugnt.

Explore posts in the same categories: Dagbok

19 kommentarer på “Den jäsande degen”

  1. Sofia Says:

    De där fötterna såg hemskt söta ut 🙂
    Jag förstår hur du känner dig. Natten efter förlossningen kissar du ur dig allt. Inte för det kanske känns som en tröst nu, men hold on babe. Kram.

  2. eponymous Says:

    Nåja. Jag tror att du överdriver lite… Jag är övertygad om att du är jättevacker!

    Men att kroppen ska förändras sådär. Det är man nog inte beredd på. Men vad vet jag 😉

    Kram kram!


  3. Känner igen mig. Har typ gett upp att ens försöka
    klä mig snyggt så i sex veckor, skall jag bara ta det lungt (försöka, haha).. Kanske köpa någon snygg mysdress som högst! Nä, känner mig fan ful ibland.

  4. lixtra Says:

    Tror nog det inte är så farligt ändå, du är ju jättefin som du är! Men rätt charmigt att någon vände spegeln, skrattade lite för det. Kraaaaam!

  5. Michelle Says:

    Hahaha va snällt att någon vände den åt dig! 😉

    Mmm det kändes jättesurt när jag upptäckte att jag räknat fel!! Jag? Räkna fel?? Neee!! 😉

  6. cottan Says:

    Du är sååå söt!

    Bra där med spegeln:)

    Kraaaam!

  7. Åsa Says:

    Det låter som ni håller på att boa för fullt 😉 Inte långt kvar nu!

    Det var en mycket omtänksam person som vände på stegen!
    Kram

  8. Marion Says:

    Hihi! Du ä så rolig och när jag tittar på dina magbilder ser jag ju att du inte är sådär stor, du är fin! Basta!!
    Kram

  9. Finna Says:

    Den där ”någon”, börjar han på H? 😉 Håller med dom andra och tror att du överdriver lite. Du ser ju jättefin ut på bilderna du visat!! Men teckningen var söt! 😀 STOR KRAM!!

  10. Karin och Lill Says:

    Ja, helt innan lill skiten kommer.
    men ska sluta bry mig och sova på dagen också.

    Ja, nu ser man slutet på det här.
    UNDERBART, blandat med väldigt mycket panik
    från & till! 😉

  11. Bettan Says:

    Du är tapper!
    Jag tittade in och hade underbar läsning som vanligt, jag hade mycket att uppdatera, varit bort ett tag.
    Detta var precis vad jag behövde, att titta in hos dig idag;)
    Kram

  12. Lovely Says:

    Allt är bra med mig, jag sitter och tittar på ”halv åtta hos mig” och skrattar.. jag tycker han komikern som pratar och kommenterar till är så rolig…
    Nu har jag hittat hit till din gravidblogg…har inte hunnit läsa mycket än….men den verkar rolig….
    Ha det fin fint!


  13. Stackars dig som har det tungt, MEN det komerm vara värt det…för snart snart kommer erat lilla mirakel.

    Gulligt att vända på spegeln…

    Stora styrke kramar Åsa

  14. Amanda Says:

    Ja, de gillar inte att man har ett reservlager på magen! 😛

    haha, japp. max 1½ timme, annars gör det så jäkla ont 😛

  15. Karin Says:

    Haha, stackare! Men du, sex veckor 😉
    Det är ju nästan inget alls, eller hur.

    Hur kändes det när du började få
    vatten i fötterna?

    tror jag gjort det, eller ja börjar.
    sticker och är varmt och inte bara i
    fötterna utan hela benen, är det möjligt?

  16. Anne Says:

    Du är så himla go. Dina teckningar är rent fantastiska. Som någon ovan sa.Du kommer kissa massor. Stor kram

  17. Bettan Says:

    Ville bara titta in och kolla hur det går för dig!
    Kram

  18. Amanda Says:

    Hihi! Ja, det är väldigt störande. Allt är så konstigt, man fattar ju ingeting! Ja några är tillbaka i usa igen, men nu ska de tillbaka till ön. Rörigt! 😛

    Jaa, det tycker jag med. Dumma bm som inte ens kunde känna på honom 😦


Kommentera

