Babyskydd

Vecka 31+3 (32:a veckan)

När jag vaknade inatt låg Cocos utefter min vänstra sida och tryckte. Hela magen höger om naveln var helt tom. Det kändes skitcoolt och gav en försmak av att jag verkligen kommer att få tillbaks min mage och att UFO:t därinne inte kommer att ligga där för evigt.

Igår var vi i Västerås och shoppade upp mina födelsedagspengar. 🙂 Det blev bl.a. en sådan här.

brioprimo

Ett aber i sammanhanget är det faktum att vi bara har en tvåsitsig skåpbil. Men det löser sig nog. 😛 Vi får väl sätta fast mamman med spännband bak i skåpet.
Det var megarea på bebisbutiken här i stan och där hittade jag faktiskt en bra skötväska för bara 230 kr och ett fint bäddset till vaggan. Det är sanslöst vad glad man kan bli av att göra av med pengar. Speciellt när man kan fynda och inte behöver betala mer än halva priset. 😛 Nu vill jag bara göra iordning här hemma så allt är klart för BEBIS. Men jag får väl lägga band på mig lite till.  Jag sorterar skåp och lådor och vill att allt ska vara perfekt. Det hör väl till att kvinnan lixom vill ”bygga bo”. Henrik bara skakar på huvudet. 😛 Han vill inte att Cocos ska komma mitt i däcksäsongen och tycker därför att han kan stanna i min mage några veckor in i maj. Åt helskotta säger jag. Han ska ut i april!

Explore posts in the same categories: Dagbok, Saker

16 kommentarer på “Babyskydd”

  1. Camilla Says:

    Visst det för roligt ut när de ligger och trycker på ena sidan av magen!?
    Antar att det måste bli ännu häftigare på dina mage eftersom cocos har blivit så stor nu.
    Min bebbe älskar att trycka ut rumpan (antar jag att det är) på min vänstra sida av magen. Det blir som ett stenhårt torn där och resten av magen är lixom ganska mjuk. Ser så lustigt ut 😉
    Härligt med lite baby-shopping!!! Man blir ju så sugen att shoppa ihjäl sig. Jag säger bara Tradera. Oj vad det är kul att kika på grejer där!!!

  2. Karin Says:

    Haha, jag förstår dig!
    Jag blir galen av att inte kunna göra så mycket.
    Flyttar ju inte försen om fyra veckor, men kul att få köpa på sig, men jag vill ju ha upp allt och sånt också! 😦

  3. cottan Says:

    Hihi… mitt i däcksäsongen:)

    Ses snart!

    Kram!!

  4. Bettan Says:

    Det är helt fantastiskt att följa denna graviditet, jag blir påmind om saker jag förträngt, som att plocka, städa i skåp, garderober, garaget mm.
    Kom på nu när jag läste om bäddset, en dag när jag inte visste vad jag skulle göra så tog jag ett påslakan som min make hade när vi träffades, vi hade aldrig använt det eftersom det bara fanns ett, jag klippte sönder det och sydde små påslakan till spjälsängen, visade stolt upp dom när han kom hem.
    Maken skrek: Vad har du gjort?
    Sytt svarade jag!
    Jag hade tagit ett vråldyrt påslakan av någon känd designer från Finland.
    Han sansade sig när han fattade att det var till hans barn iallafall.
    Kram

  5. Bettan Says:

    När väl den skrikande koliksaken kom ut.
    Ja, då ville jag ju ha små söta påslakan med nallar och hundar på:)
    Men, men, jag var ju sysselsatt en eftermiddag och maken fick tänja lite på adrenalinet:)

  6. Amanda Says:

    Haha ja verkligen! Man är ju nästan helt slut när man vaknar av allt drömmande. Ingen vila för huvudet på natten inte!

  7. Karin och Lill Says:

    Ja, skönt att flytta då också, slipper jag längta så mycket när jag har fullt upp med flytten.

    Haha, ja, fy på dig!
    Hoppas det är gravid hormoner de också!

  8. annes Says:

    Vad mysigt att du boar 🙂 Och grattis till vaggan.Du kommer att få så mycket goda råd så du baxnar.Sköt om dig.
    Tur jag har den ålder jag har annars hade jag nog börjat om jag med 😉 …Godnatt.

  9. Bettan Says:

    Hur står det till med Susanne idag?
    Ville bara titta in och säga: Hej!

  10. Kerstin Says:

    Hej stumpan! Du, det är inte så långt kvar nu… Grattis till vaggan, visste väl att du skulle lyckas!
    kram kram

  11. Camilla Says:

    Ja precis. Man känner sig så jäkla tråkig och gammal när man sitter hemma i sin ensamhet eller med sambon i helgerna. Samtidigt som det är tråkigt så är det ju så skönt.
    Jag gör gärna något så länge det inte handlar om för mycket alkohol i dem som är runt mig, det är bara vrål-jobbigt.

    Ja eller hur. Man måste ju planera hur maten/glass osv ska fördelas i magen så allt får plats. Dock fick jag aldrig i mig någon glass sen ändå häromdagen. Jag var för mätt 😉
    Nu lagar jag korv stroganoff som jag är toksugen på!


  12. Hej där! Grattis till att Du vann andrapriset, bäddsetet från Sovgunga. Mejla mig så vidarebefordrar jag Dina uppgifter till Sovgunga så de kan skicka bäddsetet på posten! (blogg.se strular, så jag kan inte se Din mejladress) Kram, Pethra

  13. Bettan Says:

    Det är märkligt egentligen att man känner en sådan samhörighet att man hejar.
    På sjön är det urtöntigt, de flesta segelbåtar hälsar på varandra och motorbåtarna hälsar på varandra, men inte en segelbåt och en motorbåt.
    Men coolbettan, hon hälsar på både och;)

  14. Melissa Says:

    Boandet är viktigt! Vi renoverade barnkammaren tidigt för att så mycket som möjligt skulle vara klart eftersom jag blev så tung… och inte sjutton trodde man att kroppen skulle få tillbaka sin form, men jodå… kilona rasade av en efter förlossningen… lite bredare över höfterna, men byxorna passar fortfarande… eller ja, inte nu kanske eftersom magen börjat puta igen;.) Men innan gjorde de det!

  15. Melissa Says:

    är var det lösenordskyddat…. svarar här istället då…

    Jag skrev en förklaring till din fråga i inlägget Glasögonormen… men skickar den hit i fall du inte läser där…

    När jag var hos barnmorskan på tisdagen så beräknades flickorna vara 22 veckor exakt. Men när jag kom in till sjukhuset natten mellan tisdag och onsdag så ansåg förlossningsläkaren att de var 21 veckor och 6 dagar, trots att de då skulle ha varit 22 +1.

    Sjukhuset räknade alltså tillbaka av någon oförklarlig anledning vilket gör att Antonia och Gabrielle inte räknas som barn juridiskt sett, eftersom de blir det först efter v.22.

    Hade sjukhuset följt vår barnmorskas beräkningar så hade vi haft rätt till vissa försäkringar, flickorna hade ingått i sjukhusstatistiken, de hade folkbokförts osv.


Kommentera

