Vagga & Åsikter

Vecka 31+1 (32:a veckan)

Minns ni Leandervaggan?

min

Nu är den min! Tjohooo! Hittade en begagnad till ett suuuperbra pris. Det var många som ville ha den men vi var först. Ha!

Det är fler i vår närhet som har opponerat sig och som menar att vi inte ska ha någon takvagga och som försöker ”tala mig till rätta”. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så upprörande. Det finns väl viktigare saker att engagera sig i än om vi ska borra ett hål i taket eller inte. Men folk gillar att ha åsikter. Inte ens namnet vi antagligen kommer att välja till Cocos är bra enligt vissa. ”Nej det ska han väl inte heta!”. Men det är väl lika bra att jag vänjer mig vid det här fenomenet och inte bli så nervös och stressad över det. Jag kan tänka mig att när man är förälder så haglar det åsikter och ”råd” över en om hur man ska uppfostra sina barn och att ens eget sätt att göra saker på är helt fel. Och då menar jag inte välmenta små tips utan kommentarer och åsikter som folk bör hålla för sig själva.
Ni som har barn, råkar ni ofta ut för sånt?

Explore posts in the same categories: Dagbok, Saker

13 kommentarer på “Vagga & Åsikter”

  1. Maria Says:

    Ja det verkar alltid vara så att andra vet bäst. Man blir imponerad över hur mycket energi folk har att lägga på vilka val andra människor gör i livet. Speciellt som det inte påverkar dem det minsta. Jag skulle börja fråga folk om hur det egentligen stör dem att ni borrar i ert tak?

  2. Finna Says:

    Grattis till Leandervaggan, förstår att du är nöjd! Visst blir man irriterad över att folk lägger sig i sånt som de inte har med att göra. Man börjar ju undra… Vi tänker inte nämna våra planerade namn till nån just för att slippa kommentarer. KRAAAM!!!

  3. Karin och Lill Says:

    Åh, Grattis! Haha, sanningen är att jag gått upp en del, men allt ligger på min röv. Svinsnyggt! 😉 Åh, barbamamma är ju hur mysig som helst, älskar dom. Har ju köpt massa saker till Lill så det är inte alls en nackdel enligt mig 😉

    ..

    Det där men råd och sånt, kan känna i igen mig. Jag stör mig mest om man säger nått om någon annans unge att ”det är vad du har att vänta dig” och? Då är ju det min unge, det tycker jag är stor skillnad. GR!

  4. gottablandat Says:

    GRATTIS TILL VAGGAN!! VAD KUL!!Det där med råd och sånt känner jag igen.. hua.. det var värst när noel var liten.. då skulle alla tycka och tänka och komma med massa råd som man helst slapp höra.. men peppar peppar slutar man höra de flesta ju äldre barnet blir! kramkrma

  5. cottan Says:

    Men guuuud va kul! Grattis till vaggan, klart ni ska borra hål i taket, what ever lixom:)
    Och det där med namn, är jag helt övertygad om att ni väljer rätt namn!

    Ses på lördag, ääääntligen!

    Kram Kram

  6. Åsa Says:

    Känner igen det där med namn… Kotten ska heta Rufus och hela vår släkt är helt emot. Jag bara älskar det namnet och tänker att de får väl vänja sig 🙂 Men jag blir sur på folk som inte kan hålla käft och som måste ha en åsikt om allting, kan man inte bara glädjas åt andra istället?

    Lycka till med både namn och vagga! Jag är säker på att båda blir toppen!
    Kram

  7. Marion Says:

    Jaaaaaaaaaaaaaa!! Typ hela graviditeten, inför förlossningen och ja; fortfarande med en 8 och 10åring så får jag ”tips” och ”kloka råd”….med blandad förtjusning.
    Stor kram

  8. annah Says:

    Härligt med vaggan!

    Jo, många åsikter om namn blir det. Milton var ju inte direkt populärt, det var ju både hästar, hundar och porrkungar som hette så. Men Milton är ju Milton =)

  9. Bettan Says:

    Så roligt att det blev en takvagga till slut.
    Min granne hade en och hon hade den fastmonterad i ett vädringsställ, oj så barnen har sovit i den, den stod i vardagsrummet och när hon gick förbi så gunga hon lite på den, så praktiskt.
    Jag önskade att jag hade haft en sådan, att den var uppfunnen:)
    Man får många råd, sålla säger jag bara.
    Jag ger bara råd om någon frågar, då säger jag, var konsekvent, visa att du tycker om ditt barn, hjälp det med läxor, var med ditt barn, ha regler.
    Jag jobbar med trasliga barn/ungdommar, dessa saker jag radade upp är en bristvara hos många och barnen blir vilsna.

  10. Amanda Says:

    Ååh grattis till vaggan! 😀 Ni får njuta lite extra av den åt mig, jag är väldigt avundsjuk 😉

    Ja, det där med namn känner jag igen. Många som har åsikter. Men känns inte som att de har nåt med det att göra. De får ju välja vilka namn de vill till sina barn, inte ska någon annan bestämma. Eller ens komma med negativa åsikter egentligen..

    Aja, ha en bra kväll!
    Kram!

  11. Camilla Says:

    Ja det är roligt att Tobbe har blivit så ivrig. Var till och med han som ville bege sig till Barnens hus och kika idag, jag tror han ångrade sig när vi var där. Han såg så vilsen ut bland allt hysteriskt folk! 😛

    Haha ja det där med alla olika finesser och detaljer på vagnarna hit och dit. Det var Tobbe som förstod sig på hur man böt från sitt till liggdel på våran 😉

  12. jessica Says:

    Det köpet satt långt in! Men skam den som ger sig.
    Nu är jag sjukt nyfiken på vad ni har för namn på gång som det protesteras emot!?
    jag har också ett lite ”svårt” namn i rockärmen,men jag har bara fått några tvärnej som reaktion, resten blir helt förvridna i fejjan när jag nämner det. hehe..

    Jag har varit lite tveksam själv, men tycker det är rätt coolt och rejält (om det blir en kille å det passar personen) trots allt. Å P tycker det är ett tufft namn på en liten kille.I så fall kan det bli efter min pappa som precis dog: Sten!
    😀

  13. Lena Says:

    Det var flera som skulle dissa namnen vi diskuterade och det var jäkligt irro. Sen har jag fått kommentarer när jag sagt att jag vill ha 3 barn för ”det är ju inte alls bra”.


Kommentera

