Barnvagn

Vecka 29+2 (30:e veckan)

Sitter och vaknar till liv framför datorn. Cocos är vaken sedan länge och har party i magen. Eller så håller han på att möblera om eller nåt. Han blir starkare och starkare för varje vecka och när han håller igång som mest känner jag mig ibland lite smått åksjuk i magen fast på ett underbart sätt. 🙂

Igår var det dags för ytterligare en spa-behandling som jag fick i julklapp av Henrik. En underbar fotbehandling med peeling, inpackning och massage. Det var ljuvligt för mina svullna ömma fötter.
Sist vi var där skrev jag i spa-tjejens gästbok och igår omfamnade hon mig och utbrast att det var såå vackert skrivet och att hon hade blivit så rörd att hon hade börjat gråta, att det var sådana fina ord som fick henne att få nya krafter och fortsätta jobba. 🙂 Hon är så gullig. Fick en kylande gel som hon sa att Henrik ska smörja in mina fötter med varje kväll. 🙂 Gick därifrån med helt nya, ompysslade, glada fossingar.

Sedan var vi på tredje träffen för föräldrautbildningen. Vi pratade relationer, känslor och tankar som kan uppstå när två blir tre. Rätt intressant faktiskt.

Efter det var vi och hämtade vagnen som vi övertar från Henriks farbror för en billig peng. När vi lastade in den i bilen kändes det som att vi leker ”mamma, pappa, barn”. Jättefånigt. Kan inte riktigt få in i huvudet att det snart är på riktigt.

vagn

På kvällen var vi och hälsade på Linda, Anders och lilla Alva. Hon har börjat krypa och far omkring med en jäkla fart. Ett riktigt charmtroll. När vi satt och käkade kändes det som att Cocos frenetiskt försökte gräva sig ut med händerna. *krafs krafs* Sen hade han hicka superlänge. Den kommer oftare och oftare och det känns som att jag har en tickande klocka neråt ljumsken. Jag avskyr tickande klockor men den här tycker jag om.

Explore posts in the same categories: Dagbok, Saker

10 kommentarer på “Barnvagn”

  1. gottablandat Says:

    jag var också på fotvård igår.. så underbart skönt! va snällt att ni kunde ta över en barnvagn för en billig peng, de e juu så dyra annars!!

  2. Cecilia Says:

    ååå va skönt det låter med fotvård =) jag fick ett sånt där hemmakit med fotspa grejer i julklapp som jag nog måste börja använda snart! Vattengympan igår va förresten suuperskön, längtar redan tills nästa torsdag, men herrejesus när man gick ur vattnet efter passet, alla 18 blivande mammor brast ut i ett -HERREGUD! va tung jag är.. det kändes som att man vägde 200 kilo och reaktionen var att man bara ville lägga sig på golvet & be de ringa efter en rullstol.. 😉
    Förresten, din sida e superfin! Hur gör du alla illustrationer??
    Kraaam!!

  3. Finna Says:

    Du ritar så otroligt fina och roliga bilder!! Skönt med fotvård och va gullig spa-tjejen var! Bra med billig barnvagn, vad blev det för sort? KRAM!!

  4. Anne Says:

    Du e inte som min Lina då som hade fyra vagnar åt Elias. Ungefär som en karl som byter bil hela tiden.
    Gud, vad skönt med fotvård. Det är underbart att få fotmassage.
    Tack för dina värmande ord hos mig. KRAM

  5. cottan Says:

    Åhhh, spa-behandlingar, inte fy skam. Skäm bort dig ordentligt, det är du värd:)
    Shit! Du ska bli mamma…. Jag har nog inte heller riktigt fått in det i min skalle, det är ju lixom på riktigt ju:)
    Å jag, jag ska ju bli plast-moster, underbart!!
    Saknar dig!!

    Kramar om massor!!

  6. Amanda Says:

    Ja 🙂 hihi. Ska försöka få lite bättre film där det är lite mer ”action”, men du vet hur det är, de gömmer sig ju när man kommer och ska filma! haha.
    jag längtar så tills föräldragruppen drar igång här! Men det är inte förrän 11/3.. Jobbigt att vänta så länge! 😛
    Kram!

  7. Bettan Says:

    Mysigt med fotvård, det är verkligen som att vandra på bomull när man går där ifrån!
    Jag var och beställde ansiktsbehandling idag, fick en massa presentkort när jag fyllde, beställde även ögonbrynsplockning, hon tittade lite skeptiskt på könshåren jag har ovanför ögonen:)
    Blir så glad när jag läser ditt inlägg och ser der fantastiska du har ritat:)

  8. Marion Says:

    Sen ska man klä av och på klä på dockan; då är det ännu roligare at leka mamma-pappa-barn! 😀
    Kram

  9. Linda Says:

    Hihi! Leka mamma-pappa-barn! Låter så mysigt! 🙂 Skönt med fotvården också!

    Kram


  10. Dina illustrationer är helt underbara! Håller tummar och tår för att det skall gå bra och att ni får användning av vagnen länge, länge!:.)


Kommentera

