Shopping & Spa

Vecka 28+4 (29:e veckan)

Igår var vi på shoppingtur till Ikea och Babyland. Jag fick fingra lite på Leandervaggan men jag vägrar köpa den till fullpris.
Jag hittade äntligen ett par byxor från Boob som satt som en smäck. Dom går upp över heeela magen och skär inte in någonstans. Jättesköna! Köpte även en mysig amningströja med luva, även den från Boob.

boob1boob0
(Bilder från boobdesign.com)

Byxköpet var akut nödvändigt. I lördags fick jag ett smärre sammanbrott när jag behövde åka till affären lite snabbt och försökte dra på mig mina gamla mysbrallor bara för att upptäcka att jag fick upp dom till knäna. Mina sunkiga gravidmysbrallor som jag hasat runt i en evighet låg i tvätten. Det var droppen som fick mina tårkanaler att löpa amok och Henrik hittade mig i en liten gråthög på sovrumsgolvet. 😛
Jag är även sugen på den här byxan men den är så förbenat dyr.

När vi sprungit runt och shoppat i flera timmar (när Henrik vallat runt sin pustande och frustande valross) hade jag så in i helskotta ont att jag var redo att lägga mig ner i första bästa hylla på ”tag-själv-lagret” och ge upp. Jag var helt säker på att jag skulle gå av på mitten jäms med bäckenet och att mina fötter skulle spricka med ett ”sploff”.

Innan shoppingen var vi på en 3-timmars spabehandling med peeling, massage och ansiktsbehandling. Underbart! Jag kände mig som en prinsessa och kunde bara tänka på hur lycklig jag är där jag låg och blev ompysslad med en liten parvel som boxade i magen. Aldrig har jag väl längtat efter våren så mycket som nu…

Explore posts in the same categories: Dagbok, Kläder

20 kommentarer på “Shopping & Spa”

  1. Sofia Says:

    Boob – vilket roligt märkesnamn 🙂
    De såg verkligen sköna ut!
    Kram.

  2. Kerstin Says:

    Han har det inte så lätt din Henrik..*fniss*
    Tänkte på dig igår, var ute och stuffade i U-a, på Flurran… Där spelade de 80 talsmusik, bla ”Take on me”. Du skulle ha varit med…Kramiz

  3. annahconda Says:

    Den där andra byxan har jag nånstans, men dessvärre lyckades jag köpa fel färg så den passar knappt med nåt. Svart är nog att rekommendera. Men de har nog höjt priset på den nu när den fått sitt patent. Har för mig att jag betalade 500.

  4. annahconda Says:

    Såg sen på sidan att de hade flera olika modeller. Fanns ju billigare också!

  5. Finna Says:

    Men åh va skönt med 3 timmars spa!! Och va mysiga kläderna såg ut! Var de dyra? KRAM!!

  6. Karin och Lill! Says:

    Snygga! Och det den där spa upplevelsen låter grym! 🙂
    Jo, vet att du haft svårt med ditt järnvärde, så vilka tabletter tar du? Fungerar dom bra osv? .. Tål inte alls mina, mår så sjukt illa och kan knappt äta. :/

  7. Marion Says:

    Lät ju fantastiskt med spa och myyysigt låter det med mage och söta kläder!
    Krami

  8. Anne Says:

    Jag behöver absolut en spa behandling. Tänk vad vi kvinnor får stå ut med i nio månader 🙂
    Hur har Henrik det med vikten.En del killar blir ju sympatigravida?
    Kläderna du visar upp ser hur sköna ut som helst.Jag är överlycklig över att det inte finns bilder på mig i min fina mammaklänning med rosett i fram…..*ryser*
    KRAM

  9. Karin och Lill! Says:

    Nej du, det som gör en så trött på det här! :/ Dom äter jag också, attans. Men skall prata med min bm skall dit nästa vecka tack iaf! 🙂 Kram

  10. Åsa Says:

    Låter härligt med spa, massage och peeling, det avr du värd!
    förstår att du längtar 🙂

    Kramar Åsa

  11. Amanda Says:

    Haha, ja i Deje finns det mycket roligt att göra 😉 hihi
    Jaa, verkligen jätteskönt att de börjat ge med sig, äntligen! =)

    Kram!

  12. jessica Says:

    Jaa, jag har också provat de mjukisbyxorna! helt sköna, man vill flytta in.
    Cecilija S var dock helt nytt för mig. Ser ju jättesköna ut! Men lite svårt att se på svarta bilder. ser ut som tights mest? Har du provat dem?

  13. jessica Says:

    Förresten! Jag har samma dilemma som du med taket å golvyta.
    vi har superhögt i tak å fina stukaturer, det är helt no no på att borra där uppe. Men sovrummet är litet å en riktig spjälsäng får absolut inte plats.
    Min kompis har kört på sovkorg a la hundkorg de första månaderna på puffar. Det får bli en sån lösnign för mig med (eller sovgunga som är vägghängd). å när det är dags för spjälsäng får bebisen snällt sova i rummet bredvid (kommer mao innebära i min säng) …

  14. Åsa Says:

    Oh, det där med spa låter som en höjdare! Borde det inte vara obligatoriskt för alla oss preggos? 🙂

    Kram!

  15. Laura Says:

    Ååå så härligt med spa! Det gjorde du rätt i!!!
    Leandervaggan är verkligen underbart fin!
    Titta på Blocket och Tradera! Det dyker alltid upp något!
    De är oftast frascha, eftersom de inte används så länge.
    Vi tänkte köpa den också, men så dök sambons gamla vagga upp, vilket kändes mer gediget. 🙂
    Hoppas allt går bra! När är du beräknad?
    Trevlig kväll!

  16. Bettan Says:

    Jag ler stort, faktiskt skrattar åt din berättelse.
    Bli inte arg nu med hormonerna i kroppen, men du skrev så kul och jag kunde se framför mig hur du låg i en hylla:)
    Känner igen hur nedbrytande klädfrågan kan vara:)
    Spa- behandling lät skönt, men ligga still i TRE TIMMAR, jag ryser.
    Nu är det mindre än två veckor tills vi åker på spa i två dagar, detta har alltid varit en av mina stora önskningar.
    Men nu undrar jag vad jag ska göra i TVÅ DYGN, kan jag ta med stickning, behöver dom hjälp i städet, frågorna är många och jag är mycket tveksam till detta.
    Kram

  17. Bettan Says:

    Jag själv är mycket glad över att ha sluppit se min egna bardiskdans:)

  18. gottablandat Says:

    ååå så härligt med spa!!! förstpr att du njöt!! men du, de boob byxorna och hooden var ju urläckra, vad kostade dom???
    kramkram


  19. Känner igen klädfrustationen… dock passade inga byxor den enorma magen och mina mycket mindre ben… så jag fick köra på klänningar från Gina Tricot… köpte två nya tre dagar innan flickorna föddes, hann inte ens använda den ena… hoppas på användning av den nu istället… annars skickar jag den på posten;.)


Kommentera

