Vattengympa

Vecka 27+6 (28:e veckan)

Igår pallrade jag mig iväg till vattengympan. Jag var ganska nervös för att klä av mig bland en massa främlingar men när jag väl kom dit var det bara jätteroligt. Det var härligt att se alla magar och ingen var såklart den andra lik. Stora, små, toppiga och runda, alla oerhört vackra.
Det var såå skönt att komma ner i det varma vattnet och upptäcka att jag där kunde röra på mig utan att varje rörelse gjorde jätteont. Blev nästan lyrisk över att kunna röra på mig normalt igen utan att känna smärta. Kändes som att jag hamnat i himlen. Kunde inte låta bli att le hela tiden och började nästan tjoa ”Halleluja!”. Jätteskönt! Efter passet fick vi ligga och flyta med en kudde under huvudet och en mojäng under knäna och bara slappna av. Underbart! Kommer garanterat att fortsätta gå dit.

bad
© Susanne

Explore posts in the same categories: Dagbok

9 kommentarer på “Vattengympa”

  1. Molly Says:

    Till och med i din teckning ser ni läckra ut! Ljuvliga gravida kvinnor!

  2. Maria Says:

    Åh va kul!! Skönt för dig! Och underbar bild!!
    Kram

  3. Finna Says:

    Va skönt det lät med vattengympa!! Och vilken underbar bild!! KRAM!!

  4. Karin och Lill! Says:

    Underbart det låter! Avis, kostar det mycket eller? :/
    På bilden ser det lite ut sex and the city gänget som badar.
    Väldigt chic sådär! 😛

  5. smultron Says:

    Vad kul att du hittat nåt som känns så bra!!

    Underbar bild…vilka fina magar!! 🙂
    Du är verkligen begåvad!

    Kram Åsa

  6. Ulrica Says:

    Åh, vilken fin bild! Du är så duktig! Härligt med vattengympa.. förstår att det är en dröm att guppa omkring i vattnet och känna sig i det närmaste viktlös.

  7. Bettan Says:

    Lät ljuvligt att bada i en varm basäng!
    Du behöver möjligtvis inte en assistent i vattnet?
    Jag älskar dina bilder!
    Kram

  8. Johanna Says:

    Vilken fin bild! Vattengympa är toppen!


  9. Åh, vattengympa är kanon! Hoppas du orkar hålla igång med den.

    Hade jag tänkt så långt så hade jag börjat gå redan i vecka 14… då jag var stor som en… ja, vet inte vad… tänk så skönt att ha kunnat röra sig som vanligt under den tiden… när flickorna föddes (v.22)var jag en mammut stor som i v.35 så det var en del att bära på… 20 kilo extra, bara mage och bröst… Hade gärna guppat lite!

    Och som alltid, helt underbara illustrationer! Älskar dem!!!


Kommentera

